Zondag 2 augustus Matapalo

2 augustus 2015 - Savegre, Costa Rica

Shoppen op zondag

Wederom een rustig dagje. Het is rond de 35 graden en het lijkt wel of we steeds luier worden hier. Ook niet gek natuurlijk met die temperatuur.
Maar de Tibetanen ( een soort van yoga ) voor het ontbijt doe ik wel. Heerlijk.
De hond Oso, Martin noemt hen Aso gaat gezellig mee. Die volgt ons overal. En dat vinden we dus eigenlijk best wel leuk.
Rond 4 uur gaan we naar Quepos, zo'n 30 km verderop. Een klein stadje. Daar worden we geconfronteerd met de armoede in Costa Rica. Bedelaars liggen hun roes uit te slapen in de goot. Verlopen vrouwen verkopen lootjes.

We (vooral ik) hebben wel zin om te gaan shoppen. Dat hebben we nog nauwelijks gedaan. En als we daar aankomen beseffen we dat het zondag is, haha. Jut en Jul op stap. Gelukkig zijn er nog wel een paar winkeltjes open en scoren we een mooie fruitschaal van hout.
We gaan eten bij een kleine pizzeria. Wij zijn de enige klanten. Dan komt er een groep jongeren aan. Zij kijken op de kaart en niemand van het restaurant stapt op ze af. Ze besluiten toch om naar binnen te gaan. Dan zeg ik tegen de restaurant mevrouw. Nou dat is fijn zo'n grote groep. Ze kijkt bedenkelijk en slaakt een diepe zucht. Ja, maar dan gaan ze allemaal wat anders bestellen. Gisteren hadden we een groep van 21. Weer een diepe zucht. Tja, ook een manier van zaken doen.