Puerto Lopez

24 augustus 2018 - Puerto Lopez, Ecuador

We kunnen uitslapen. Al zijn we wel weer vroeg wakker. Je kunt in Mandala ontbijten tot 15.00 uur. Dat is dus heel relaxed. Als we wakker worden regent het. En de temperatuur valt me tegen. Ik dacht dat het hier tropisch warm zou zijn. Rond de evenaar, niet ver in de zee, of hoog in de bergen. Maar nee, het is rond 21 graden. Maar met de wind en af en toe microverstuiver van nattigheid is het fris.
Ze noemen het hier de Galapagos voor arme mensen. Het is mooi, maar de Galapagos waren fantastisch! Dus moet ik mijn verwachtingen bijstellen. Martin is hier veel makkelijker in.
We doen vandaag heel rustig aan. Bijkomen van het reizen en alle indrukken.
De hosteria waar we in verblijven, Mandala is heel bijzonder. Met allemaal aparte huisjes. Het is vanaf 20 jaar geleden stukje bij beetje gebouwd door een kunstenaar. Met veel houtsnijwerk en oog voor details. Het ligt in een prachtige tuin. En gescheiden door een rustige weg aan het strand.
We lopen langs het strand naar het dorpje en gaan het verkennen. Er zijn hier veel minder westerse toeristen en veel meer toeristen uit Ecuador. Dat is meteen weer te merken aan de prijzen.
Er is een gezellige boulevard, met veel strandtentjes waar de verschillende muziekjes door elkaar heen klinken. Ik ben blij dat onze Hosteria aan de rand ligt.'s Avonds ziet het er wel prachtig uit met alle lichtjes.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl