Quito

4 augustus 2018 - Quito, Ecuador

Martin heeft lang en goed geslapen. Ik word helaas om 5.00 uur wakker en kan niet meer slapen. Het heeft de hele nacht behoorlijk geregend en het regent nog steeds als we gaan ontbijten. We zijn leuk aan het praten met Annigna, een dame van 35 jaar uit Zwitserland. We hebben veel gemeen. Zij is psychotherapeute en heeft een jaar een sabbatical.
Zij gaat met ons mee naar de Teleferiqo, een kabelbaan naar hogere bergen, tot wel 4050 m hoog. Een beetje eng, maar ook prachtig!
Daar lopen we verder een berg op. Ik heel langzaam, ik voel de hoogte wel. Maar het is de uitzichten zeker waard.
Wij gaan daarna met zijn tweeën door naar La Mitad del Munde. Lekker luxe met de taxi. Die zijn hier echt goedkoop gelukkig..
Het midden van de wereld, precies op de evenaar. Het grappige is alleen dat het niet klopt. De werkelijk evenaar ligt 230 meter verder. Foutje:).
Ze hebben er een heel toeristisch gebeuren omheen gemaakt. Tot een streep van de evenaar aan toe. Alleen loopt die ook niet helemaal in de juiste richting haha .
Terug gaan we met de bus. Meer dan een uur voor 40 dollarcent. Echt geen geld.
En samen met Annigna gaan we Mexicaans eten. Zij wil nog graag naar een karaoke bar, maar ze mag er niet in vanwege dat ze alleen een kopie van haar paspoort bij zich heeft en geen orginineel.
Eigenlijk vind ik het niet erg. Ik ben moe en heb een pijnlijk hoofd van al de herrie en waarschijnlijk de hoogte.
We gaan weer lekker vroeg slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade