Zaterdag 25 juli Bijagua

25 juli 2015 - Bijagua, Costa Rica

Geuren

We hebben al veel verschillende geuren geroken. Bij de nachtwandeling liet de gids ons allerlei kruiden ruiken en vreemde planten met voor ons onbekende geuren. We hebben zelfs aan een termiet geroken. Die ruikt naar blauwe kaas!
En laten we niet vergeten onze eigen geur. Onze kleren gaan goed ruiken na de wandelingen. En al helemaal omdat het op sommige plaatsen zo vochtig is dat de kleren niet meer droog worden. Dat het zout van het zweet de vochtigheid aantrekt. De hengsels van mijn rugzakje stinken echt. Zelfs toen ik mijn zonnebril uit haar hoesje haalde stonk hij. Jaja, ook dat hoort erbij. Maar daar laten we onze pret niet door drukken.
Vandaag zijn we naar Las Hornillas geweest. Warmwaterbronnen. Het hele gebied, al vanaf La Fortuna heeft veel plekken waar het water warm uit de grond komt. Wij zijn naar de meest natuurlijke gegaan. Heel apart om te zien en te ruiken. Want daar komt veel zwavel bij kijken en dat geeft de beroemde rotte eieren lucht. Al viel het hier wel mee.
Er waren kluisjes voor onze spullen. Fijn voor de veiligheid! Ik prop mijn kleren in kluisje 14, terwijl ik nr 19 had. Martin ging er wat uit halen, maar kreeg hem natuurlijk niet open. Even naar de receptie. Die man keek bevreemd want kluisje nr 14 had geen sleutel meer. Nou lekker dan. Gelukkig heeft hij hem toch open gekregen. En toen we van ons rondje terug kwamen stond het nieuwe kluisje gewoon open. Martin had hem niet goed dicht gedaan. Haha dus alle twee lekker bezig. Gelukkig zat alles er nog in. Ik had net geld gepind voor € 320,- en had mijn briljanten ringen afgedaan. Oeps.
Ook konden we ons insmeren met heerlijke zachte modder. Dat laten we natuurlijk niet aan ons voorbij gaan. Lekker opdrogen in het zonnetje. Douchen en dan in drie baden zitten met diverse temperaturen. Eerst lekker warm, daarna warmer. Mensen kijken ons raar aan dat we in het tweede bad zitten. Wij snappen niet waarom. Tot iemand ons verteld dat dat bad een uur daarvoor bijna op kooktemperatuur was !
En dan in een koud bad. Nou ja, echt koud was het niet.
Heerlijk uitgerust reden we weer naar onze lodge. Met een superzacht huidje