Donderdag 30 juli Matapalo

30 juli 2015 - Savegre, Costa Rica

Lekker luieren.

Niet door uit te slapen. De wekker gaat net als bijna iedere dag om 8.00( soms eerder om een bus te halen of zo, maar dat hoeft nu niet meer). De ontbijten zijn hier tussen 7.00 en 9.00 uur. De avonden zijn snel donker, dus is het lekker om op tijd naar bed te gaan en dus vroeg op te staan.
En jeetje, wat een plek om wakker te worden. ( al had ik wel een droom gehad over een kleine tsunami) Met het ruisen van de golven en als je je kamerdeur uit stapt de zee. Heerlijk!!!
Dus vandaag blijven we lekker hier. De eerste dag zonder excursie of wat dan ook. De zee is fantastisch. Heel warm. Met heftige golven, maar aan het begin niet te heftig. We mogen twee body surfboarden lenen. En dat gaat er echt hard aan toe. Gaaf en af en toe spannend.
Helaas gaat het om twee uur alweer regenen. Voor het zwemmen maakt dat echt niet uit, maar lezen onder de parasol wordt lastig. Dan maar in de hangmat :).
We maken nog wel een strandwandeling, met af en toe wat rennen. De hond gaat mee en dat vinden we allebei leuk. Huh? Wij? Hond? Leuk?
Ach de regen past hier wel. Bij pura vida.
S' avonds wilden we naar het visrestaurant hier vlak bij. Dat konden we niet vinden. Dus reden we door naar Dominical. Een dorpje 13 km verderop. Was leuk om even rond te lopen en we hebben er lekker gegeten in een vegetarisch restaurantje.