Woensdag 29 juli Van Monteverde naar de Pacific

29 juli 2015 - Savegre, Costa Rica

Een tropische verrassing

Met je hoofd in de wolken lopen in Monteverde heeft ook nadelen. Je loopt letterlijk in de wolken en ik kan je vertellen dat die nat zijn. Ook al schijnt de zon er af en toe doorheen toch is er een nevel, een soort microverstuiver. En omdat we op 1500 meter hoog zitten is het er echt kouder. Kan ik toch nog mijn vestjes aan. Ik had er 6 meegenomen, een beetje overdreven :).
Na het ontbijt nog even in de tuin zitten. Vanwege het weer kon het nu.
En dat is prachtig. Eigenlijk kan je het ook wel een kolibrie tuin noemen, want voortdurend zie je er wel ergens een of meerdere kolibries. Helemaal als je er wat langer stil zit. Afgewisseld met vlinders. Er vliegt iets kleins voorbij. Kleiner dan twee vinger kootjes. Is het een insect? Een vlinder? Nee, het is een schattige mini kolibrie.
Toch scheur ik me los uit de tuin. Want ik heb zin in een droge zon. En weer warmere temperaturen. Joepie, we gaan naar het strand! Hoe mooi en bijzonder de bossen hier ook zijn, we blijven toch meer strand mensen.
We gaan naar Matapalo. Zo'n 3,5 uur rijden hier vandaan. Een rustig plekje aan de Pacifische kust. We zijn erg benieuwd hoe het daar is.
De reis gaat voorspoedig. De eerste 17 km weer een knollenweg, maar wel een veel betere dan toen we hier naartoe reden. Voor ons in Nederland  is het heel normaal dat we overal goede wegen hebben, maar hier is dat dus echt niet.
We gaan lunchen bij het strand van Hermosa. Prachtige golven en blauwe zee. De lunchtent is minder. Belachelijk duur, de fruitshake veel te zoet en twee muziekjes door elkaar. Nee, helaas daarin kan ik niet ontspannen.
Als we verder rijden komen we langs veel palmplantages.
Dan komen we aan bij Dos Palmas, ons plekje wat we eergisteren met veel zorg hebben uitgekozen via de tablet. En we hebben een hele goede keuze gemaakt! Een heel aardig jong stel heeft een huis aan het strand opgeknapt tot een sfeervol geheel. Er zijn slechts twee kamers. We hebben een eigen patio, hangmat met uitzicht op zee. Echt aan het strand. En het strand is heel leeg. Het huis is omgeven door een tropische tuin. We zien gelijk een aap hoog in de bomen. Geweldig!!!
Als ik ga zwemmen begint het meteen weer te regenen. Eerst baal ik, maar dan merk ik dat het eigenlijk niet uitmaakt. De regen is warm, het water is warm. En ik kan heerlijk spelen. De regen verandert in een kleine storm. De eerste sinds 4 maanden volgens Adam, tja. Dat zijn we wel gewend bij aankomst. Maar, zegt hij, vaak is het dan de volgende dagen heel mooi weer. We zijn benieuwd!