Zaterdag 11 juli Van San José naar Tortuguero

12 juli 2015 - Tortuguero, Costa Rica

Van San José naar Tortuguero met het openbaar vervoer. En het is gelukt! Scheelt weer een hoop geld. Eerst met een regionale bus door een prachtig landschap naar Cariari. Daar overstappen op een lokale bus. Overvol maar als toeristen mochten we wel eerder instappen. De weg werd steeds minder een weg. In La Pavona weer overstappen op een bootje en dan door het tropisch regenwoud naar Tortuguero. Geweldig! Regenwoud moet je trouwens letterlijk nemen. Het regent pijpenstelen. Even wachten op het bagagebootje en dan naar het hotel. Daar worden we hartelijk ontvangen door José. Het hotel ziet er erg gezellig uit. In de verte zie je Caraibische zee. Het regent te hard om er nu heen te gaan. Maar zwemmen schijnt toch te gevaarlijk te zijn. José helpt bij het regelen van de excursies morgen. We willen een kanotocht doen en 's avonds naar de schildpadden. Wel hopen dat het morgen iets droger is.... Nu even relaxen en dan in het dorp wat eten.