zaterdag 18 juli Puerto Viejo de Sarapiqui

18 juli 2015 - Sarapiquí, Costa Rica

Vogels, vogels en nog meer vogels (en kikkers)
Om 5.00 uur gaat de wekker. Oef, hier hebben we zelf voor gekozen. We gaan namelijk birthwatching doen. En de vogels zijn het meest actief als de zon opkomt. En dat is hier om 5.15. Heel fijn. Maar eigenlijk viel het opstaan mee. Ik was toch al wakker van de zware regenval, wat nu gelukkig minder lijkt geworden. Het klaart zelfs helemaal op! Na een kopje thee vertrekken we. Kevin, de zoon van de eigenaar heeft een telescoop mee. En dat verandert veel voor Martin. Zelfs hij gaat het leuk vinden. ( in Gambia werd het het dieptepunt van de vakantie voor hem, maar dat was omdat het de hele dag was). We steken de weg over en gaan op het land van de buren. Zij kregen een deel van wat wij betalen. Op die manier krijgen ze toch wat inkomen voor een deel van het land wat ze aan de natuur terug aan het geven zijn. Dat voelt wel goed.
Het wordt een prachtige tocht. Kevin is een hele fijne jonge man van 26 jaar die heel goed in zijn vel zit. Ik kan me voorstellen dat zo in de natuur zijn een mens goed doet. We zien herons, allerlei verschillende kleuren kleine vogeltjes. Een Havik, een kits. Natuurlijk verschillende gieren. Parkieten, papegaaien. Verder nog 3 apen, hele kleine kikkertjes, rode blue jeans frog.
En toekans. Kevin hoopte nog dat wij daar ook een foto van konden maken maar dat lukte niet meer. Wel kregen we als toetje prachtige fel gekleurde vliegende ara's te zien. Die zijn van 100 paartjes naar 200 paartjes gegaan. Dus gelukkig weer groeiende. De groene corridors die ze steeds meer proberen te maken helpen daarbij.
Bij de ontbijttafel staat een boom waar ze fruit op pinnen . Daar komen ook heel veel verschillende vogels op af. Dan hoef je eigenlijk niet vroeg op te staan haha. En daar komen zelfs twee toekans. Dus hebben wij onze foto alsnog :)
Na het ontbijt ga ik slapen en Martin het verhaal van gisteren op de blog zetten. En dan gaat Martin een dutje doen. Hij heeft wat hoofdpijn. Zijn nek zit vast. Waarschijnlijk van al dat omhoog kijken.
Zometeen gaan we het stadje in. Een niet toeristisch stadje. Ben benieuwd.